Haha, oh herre min gud, jag vet att jag är jätte dålig på detta osv osv osv, men HEJ!

Jag har nu spenderat 8 månader i landet down under, ÅTTA MÅNADER. Jag har alltså spenderat över två tredjedelar av min tid här redan och det känns som att jag lämnade Sverige igår... Bara därför ska jag nu göra en liten recap på min resa, enjoy!!!

Började hela resan med att köra upp till Landvetter i VÄRLDENS snöstorm, minns ni den Skåne? Det var kul. På flygplatsen träffade jag på en trevlig kille vid namn Olof som skulle flyga exakt samma resväg som mig, och med samma destination. Ödet förde oss samman exakt 8 månader senare i Darwin.

Väl framme i Melbourne kom kära Andreas och mötte upp mig på flygplatsen. Han tog mig till mitt nya boende där jag fick möta världens skönaste killar, Ossian och Joel och senare också bästa Julia (minns ni henne? Hon som skrivit sådär superfint om mig där nere någonstans↓).

Det slutade med att jag och Julia klickade alldeles för snabbt och bestämde oss för att köpa en bil och bila upp till Perth. Vi kom inte sådär super långt, utan råkade krascha bilen under andra dagens körning. Bilen var total paj och vi tog en buss tillbaka till Melbourne.

Kylaren var kvaddad, hela fronten tillbaka tryckt och man kunde därför inte få plats med en ny. Fett lyckat. Vi fick iallafall campat en natt!

Vi gick på Grand Opening av H&M i Australien, typ det största som hänt här på hur länge som helst och för oss i Europa är det typ det mest normala som finns..

Tiden gick otroligt snabbt och sen var det dags för Julia att åka hem. En av de jobbigaste dagarna i mitt liv.

Men ett tag efter att hon åkt tog livet vändning. Jag träffade Ludvig och började leta boende med honom och en Aussie tjej vid namn Chloe. Vi hittade ett supermysigt litet hus i Hawthorn, 20 minuter utanför city där vi flyttade in!

Vi bodde utan möbler ett bra tag och el, vad är det? De första dagarna levde vi på pizza och lös upp huset med värmeljus. Alkoholen fick värma upp oss en aning också... haha!

I detta huset bodde jag i cirka 3 månader innan det var dags för mor att komma ner och hälsa på.

Melbourne är en sådan otrolig stad, och det finns såååå mycket att se och jag försökte verkligen få ihop så mycket jag kunde på en vecka och jag tyckte ändå att jag lyckades ganska bra.

Vi åkte till St Kilda.

Vi åkte upp i Eureka Tower under solnedgången.

Vi var och tog min footy oskul på MCG tillsammans med 75000 andra. Tydligen tittade vi på den största matchen under säsongen, Sydney - Hawthorn (HEJA HEJA HAWTHORN, detta är alltså den lilla delen i Melbourne som jag bodde i (och ja, det slutade med att som vann hela AFL, wooohooo))

Dags att flyga vidare mot SYDNEY!

Första bilden var ett måste. Direkt efter flyg och tåg till stan.

Vi gick såååå mycket och gjorde allt man var tvungen att göra. Vi såg opera huset såklart, gick på Harbour Bridge, åt lunch i Darling Harbour, gick en rundvandring i The Rocks (om ni åker till Sydney så rekommenderar jag verkligen dom gratis rundvandringarna dom gör, så gå in på en turistinformation och fråga efter dom!) vi åkte till Manly och till Bondi osv osv.

Vi åt Korean BBQ för första gången, riktigt gott!

Chillar lite på Bondi Beach... Hehe.

Opera Huset nattetid från vattnet. Otroligt vackert!

Harbour Bridge med Opera Huset i bakgrunden.

Bondi Beach.

Vi åt på en tysk restaurang i The Rocks.

Sen var det dags att flyga vidare. MOT DARWIN.

Vi chillade vid lagunen, gjorde roadtrips till naturparkerna (Litchfield, Berry Springs och Kakadu), solade och babade lite mer och åt gott innan det var dags för mamma att åka hem. En underbar 3 veckors trip och jag fick äntligen träffa mamma igen efter 6 månader!

4 dagar efter att mamma åkt kom äntligen my love tillbaka.

Vi har spelat lite kort.

Lagat lite mat. Andra bilden är från när jag inte lagat mat på över två veckor och jag hade sjuka abstinens. Jag lagade Chilli Con Carne till hela hostelfamiljen (ja, man blir som en liten familj) och alla älskade det, fast mest jag. Första rätten åt jag på morfars födelsedag och dedikerade den till honom och mormor. Det är mormors paradrätt så att säga... Super gott!

Jag röstade i ett riksdagsval för första gången i mitt liv.

Vi har druckit Tequila med larver i på mitt jobb (när jag var ledig mormor, oroa dig inte!) Btw. Jag jobbar på en Mexicansk restaurang här nere, med fett sköna människor. Vi har största utbudet av tequila i hela Australien, hela 237 olika sorter!

Vi åkte till Litchfield med 2 killar vi träffade på hostelet och hamnade mitt i en bushfire. Det var kul.

Idag åt vi hejdå-middag med två brudar som vi träffat på hostelet. Jag gjorde svamprisotto, som jag saknat det!!! Inte lika gott som när man har kantareller i dock :) haha. Det får bli allt för nu. Ska försöka blogga lite mer nu på Julias dator innan hon åker! KRAM